Dani

Nyttiga kakor


De här kakorna är bakade på endast två ingredienser; banan och havregryn
1. Mosa en banan och blanda med ca 1 1/2 dl havregryn.
2. Forma degen till ca 4 eller fler små runda kakor. 
3. In i ugnen på en plåt med bakplåtspapper i ca 15 min på 250 grader. (Inte helt säker)

De blir jättegoda och är dessutom nyttiga, på bilden har jag toppat med lite jordnötssmör! :) 
Ett tips är att dubbla/trippla receptet om du vill äta med vänner/ familj eller spara till senare eftersom att det inte blir så många. Eventuellt kan man lägga i liite bakpulver för att få lite större kakor. 
Färgglad sallad



En sallad jag gjorde förra veckan
Väldigt nyttig och god och passar bra till t.ex. lunch
Salladen innehöll:
1 tomat
1 kokt ägg
1/2 burk tonfisk i vatten
Några oliver
1 avokado

För att mätta mer kan man lägga till t.ex pasta, cous cous, isberg/romansallad, matvete eller quinoa.
Dagens frulle
Söndagens frukost blev omelett med tomat! När omeletten nästan var klar i stekpannan la jag på en skuren tomat på, och vek över omeletten. Kryddade med salt och peppar och såklart två ost-slicear.  Tog 2 ägg för att bli helt mätt!
God och nyttig proteinrikfrukost som bara tar 5-10 min!