Dani

Lite kvar :(
Utbytesterminen börjar lida mot sitt slut. Mixade känslor men mest ledsnad. Skönt att snart inte behöva plugga varje dag men sorgligt att lämna staden och alla vänner som man fått. Jag känner att jag behöver undantrycka mina känslor för att de inte ska vara överväldigande och göra mig ledsen varje dag. Dock har jag ändå märkt att mitt humör varit konstigt på sistone. Jag kan ha varit på helt normalt bra humör ena stunden för att nästa minut försöka hålla in tårar (även om inget speciellt stort har hänt). Tror en del av det har berott på plugg, att dett har varit svårt, tråkigt och mycket. Väldigt begränsande att känna att man e tvungen att sitta inne när det är sommar, men även en kombination av vetskapen att jag vill ta vara på sista tiden här men att den behöver spenderas på plugg. Känner typ att verkligheten hit me och även om man bara får acceptera att allt inte alltid är kul är det svårt att styra sina känslor och plötsliga humördippar.
 
Är rädd att få någonslags eftereffekts depression/nedstämdhet när jag kommer hem till sverige och vardagen igen (trots att det är sommar). Vet inte om jag ska boka upp mig massor för att hindra att det ska hända eller om jag bara ska go with the flow som jag gjort här och vara kreativ och hitta på roliga saker. Bara att vara redo på att det inte kommer vara samma sak i sverige kan nog hjälpa till viss del. Obs menar jag inget illa till min familj och vänner, det ska bli jättekul att träffa alla, har bara vänjt mig vid en helt annan och mycket mer spontan livsstil här som jag tror är jobbig att avvänja (vill inte heller avvänja). Älskar att jag inte går runt och väntar på helg, för du kan göra vad du vill vilken dag du vill, plugga när du vill, träffa ve, du vill (ingen som jobbar)...
 
Ska försöka använda mobilen lite mindre och göra saker som är bättre för mental hälsa, det brukar funka för mig. Typ träna mer, läsa mer, vara ute mer osv. Sova mer också, eller snarare på rätt sätt! Förhoppningsvis hjälper det att skriva av sig lite också.