Dani

Bra start på dagen
Jag har aldrig gillat havregrynsgröt men på senaste tiden har jag provat att äta det för att se om jag fortfarande inte gör det. Vi köpte hem Pauluns supergröt och min favorit- Kelloggs gröt med bär, som var snabbgrötar. Jag ville testa att göra min egna gröt och för att jag ska gilla det gör jag det lite på mitt sätt!
 
Här kommer Danis gröttips!
Tips 1: Istället för att ta vatten när man gör gröten tycker jag att det är mycket godare att blanda 1dl havregryn med ca 1 1/5 dl mjölk istället för vatten(värm sedan i mikron i ca 2 min). Det smakar godare och den känns typ lite "krämigare" eller jag vet inte hur jag ska förklara, haha.
 
Tips 2: Toppa gröten med vad du kan hitta i skafferiet! Idag hittade jag lite torkade aprikoser som jag skar upp i små strimlor, torkad melon och en banan som jag skar upp. Jag tar mycket topping för att bli mättare och för smakens skull, men det behövs typ bara 2 torkade aprikoser.
Var kreativa och testa med olika toppingar, the sky is the limit! Haha
 
Tips 3: Jag brukar även smaksätta med kanel och ibland lägger jag på lite honung
 
Kommentera gärna tips på hur du gör din gröt, eller om du har tips på en annan god frukost!
 
Ingredienserna för min supergoda och nyttiga gröt har ni här nere på bilden.