Dani

Nu har jag gjort mycket
Wow alltså vad tiden flyger. Har redan bott i korridoren i 2 veckor och har gjort något nytt/kul i princip varje dag. Det får bli en lista på det jag kommer på (förutom att ha pluggat och varit i skolan):
 
- Bio med ESN (de som anordnar aktiviteter för oss internationella studenter)
- Rundtur i biblioteket vilket gjorde mig så motiverad, speciellt deras panoramabalkong över staden på 4e våningen!!!
- Var på "Dutch party" som var ett avslut på vår introvecka. Alla skulle vara klädda i orange, som på kings day här. Därav bilden här under ;) Det var en kul kväll först på nåns hemmafest sen klubb Kokomo
- Blev sjuk men gick ändå på en till fest två dagar senare, men det var hemmafest hos en kompis så det va inte så ansträngande
- Storhandlat på Vismarkt och varit på IKEA igen
- Var på holländsk middag arrangerad av ESN - trerätters med suupergod efterrätt som finns på bild här nere. Förrätten va typ ärtsoppa som va rätt god, huvudrätten va typ mosade morötter och potatis som smakade ... morot. hahah, åtminstone var efterrätten asgood.
- Hade en kort lektion i holländska och umgicks med andra psykologistudenter på europas största/en av europas största barer Drie Gezusters (tre systrar)! Efter det var vi på improv comedy där komikerna drog upp folk från publiken som var med vilket var kul att se!!! (även om det va heelt smockat med folk där)
- Var ute och åt/fikade med några från min korridor
- Var på kattcafé med Sandra, en ny vän som e svensk!! Se bild för en stor fluffig katt!!! Ville gå på filmkväll med katterna men det var slutsålt ;///
- Har varit på lacrosseträning ute i kylan! Det var askul och jag tycker jag är rätt bra på det så ska nog fortsätta!
- Igår spelade jag squash på morgonen med Hanna vilket ochså var asroligt och som jag tycker jag e bra på hahhah, känner dock att jag inte är helt frisk nu i efterhand.
-På kvällen samma dag var jag, Greta och vår vän Rylee på salsa. Det va bara så att det va på holländska???? Även fast läraren kunde englska och visste om att folk inte fattade - han bad bara oss titta på honom extra noga? Flygbladet vi fick om salsalektionen var på engelska dock?? De lärde oss bara basic steg som vi redan kunde så ska ej tillbaka dit av flera anledningar
 
 
Det här var en rejäl uppdatering hehe. Svårt att hänga med när det händer så mycket! Jag har det iallafall jättebra och kul! Finns så mycket kul att göra här verkligen