Dani

Mina hipsterprylar
 
Här är några grejer som jag samlat på mig på sistone som jag tycker klassas in i hipster/modern människa/miljövänlig gäri - kategorin och som jag gillar.
 
Längst till vänster har vi en julklapp jag fick Body shop Hampahandkräm (jag skriver namnen kursivt som om det e deras rätta namn men jag bullshittar ba. Lite kul eftersom jag ska till Nederländerna - Hampa ;) Tomten tänkte till där. Men aa har inte använt den så mkt än men den verkar bra+ bodyshop=cruelty free!
 
Tygpåsarna där det står Veggio köpte jag på Ica Maxi för 49kr och är till för att man ska använda när man handlar frukt o grönt i affären så man slipper ta en ny plastpåse varje gång som man kastar (samma zero waste jag vet ;))) Tkr det e så smart, sen såklart att man packar resten av maten i tygpåsar elr så också!
 
Saltdeon som det står Maria Åkerberg på har jag skrivit om i ett annat inlägg, men nu när jag använt den i typ en vecka så kan jag bara säga WOW. Asså hade aldrig trott att SALT skulle funka bättre än en vanlig deo?? Den funkar asbra i 24 h som det står att den ska gälla och det stör faktiskt inte att man måste blöta den innan för man e ju ändå blöt efter duschen när man tar på den. Hittils 10/10. Såg dock nu att den hade nåt omiljövänligt i sig också men vafan ingen e perfekt!! im tryin okey
 
Nästa pryl är den lilla burken brevid deon. Den fick jag via glossybox, ett allround-balm från märket Laponie of Scandinavia. Länk!
Den e vegansk, cruelty free, gjord på oljor o så. Man kan använda den till lite vad man vill men har den mest för läpparna o mina torra fingrar hahah. På tal om bra grejer, provade Elisabeth Ardens 8h cream o den läkte alla mina sår på läpparna över en natt typ! 
 
Sista grejen - I Love. Det är en anteckningsbok, och de som känner mig vet att jag älskar o skriva o har tusen anteckningsböcker hemma, vissa fyllda, vissa oöppnade, men när jag såg den här i Lund var ajg tvungen att köpa den ändå. Köpte den i en Fairtradebutik vi hittade och den är så cool. Läs mer på lappen som följde med här nere men den e handgjord, vilket verkligen syns på papprena! De är liksom inte vita o blanka utan mer beiga och med nästan klumpar om man kan säga så? Pappret e iaf lite ojämnt, vet inte hur det kmr kännas att skriva på men jag älskar det! Btw e jag den enda som typ inte vågar skriva i nya notebooks för jah känner press på nåt sätt hahha näää bara jag okej :) 
 
En annan anteckningsbok som jag använde upp som dagbok förut är en jag fick av Steffi som också är så cool, min favorit faktiskt. Den va från märket Appeel och va gjord på äppelskal!!! hur coolt? Vet inte hur mkt jag kmr skriva i dagbok nu om jag fortsätter blogga men lär göra det lite iaf för de e en annan känsla