Dani

Resa medvetet
Gå in och läs denna länk! 
73 mer eller mindre realistiska förslag för att öka tågresande, många e så roliga som ett gym på tåg eller olika aktiviteter i olika vagnar, men why not?? Vad som än får fler människor att resa mer miljövänligt - go for it! Tror dock priset har mycket med saken att göra men man skulle ju kunna ha billigare "vanliga" tåg och mer lyxiga tåg som man kan njuta av att åka i som även passar "finsmakaren" hahaha. 
Skulle va så kul om tågresande fick samma status som det hade förr i tiden och var något för alla. Eller typ fina inredningar som i Hunger games eller den mysiga känslan av att ha en egen kupé (nåt som jag upplevt) med Harry Potter-känsla. Btw om ni inte är med redan - gå med i gruppen "Tågsemester" på fb SNÄLLA!! Det är så kul och inspirerande att se andras tågresor och får en att vilja va delaktig!!
 
Funderar på o göra ett längre inlägg om min o Rungs tågluff i somras med massa bilder och tips, tror det skulle kunna vara kul och inspirerande! Vill gärna göra ett sånt där nyårslöfte där man lovar att inte flyga på hela året. Tror att det kan gå faktiskt, ska iallafall göra mitt bästa. Förra året reste jag på 3 olika resor med flyg tur och retur - det är iallafall för mycket enligt mig. Önskar att tåg va normen!! Ska försöka ta tåg/buss/båt när det är möjligt och liksom ligger inom rimligt avstånd (Europa typ) och när det är möjligt utifrån andra förutsättningar (pengar och tid tex) men vill även resa mer i närområdet dit det verkligen är möjligt att åka miljövänligt. Har bara mellanlandat i Norge och Danmark och aldrig besökt dem på riktigt av nån anledning. Finns ju även färjor till andra länder - why not! Högt på min bucketlist är roadtrip i Spanien och Portugal!!!! 
 
Trots drömmar om att resa miljövänligt har jag också drömmar om att resa till Sydamerika. Får fundera mer över det - om det får bli som nån "belöning" för att inte ha flugit på länge, vänta tills flyg blir mer miljövänligt (behöver ändå spara pengar ooch ha tid för det) eller hur det nu blir. Världen är så himla stor och jag vill se den, men vill ju inte förstöra den på kuppen. Vill ju att kommande generationer ska få uppleva den lika fin som jag gör. Kommer skriva mer om min och Gretas tågresa till Groningen sen när det är igång!!
Ha det!